Welcome letter from Dr.Glenn

النجاح لا يأتي صدفة. إنه عمل جاد، ومثابرة، وتعلم، ودراسة، وتضحية، والأهم من ذلك كله، حب ما تفعله أو تتعلم فعله.

بيليه

أولياء الأمور الكرام،

مرحباً بكم في العام الدراسي 2019-2020. تعتبر بداية العام الدراسي فترة ممتعه إذ يعود الطلاب والمعلمون بعد عطلة طويلة وهم نشيطون ومستعدون لتحديات جديدة. وفي الوقت ذاته، نرحب بالطلاب الجدد الذين انضموا إلى أسرة مدرسة السلطان.

بينما كان العديد منا يستمتعون بعطلة يستحقونها، كانت هناك مجموعة صغيرة من مجتمعنا المدرسي تنتظر بفارغ الصبر يوم السبت 6 يوليو، وهو يوم صدور نتائج الامتحانات النهائية الصادرة عن مؤسسة البكالوريا الدولية. فبعد أن عملوا بجد طوال البرنامج الذي استغرق عامين، كان الطلاب (وأولياء أمورهم) متحمسين (وربما قلقين بعض الشيء) لمعرفة ما إذا كان عملهم الجاد سوف يكافأ. حسناً، يسعدني أن أعلمكم بأن أية مخاوف كانت لدى هؤلاء الطلاب لم تكن مبنية على أساس، فخريجو عام 2019 لم يحققوا فقط رقماً قياسياً في سجل المدرسة، بل حصلوا عالمياً على أفضل معدل نجاح، 100 %. وهذا يعد أفضل معدل حققه طلاب مدرسة السلطان بعد معدل 96 % عام (2018) و94 % عام (2017).

لوضع هذا الإنجاز في المنظور الصحيح، فقد عملت مع دبلوم البكلوريا الدولية منذ العام 1991، ولكن ما من مدرسة عملت فيها حققت درجة نجاح 100 % في الدبلوم. وبالإضافة إلى ذلك، يجب أن نتذكر أن العديد من الطلاب الآخرين الذين يدرسون برنامج البكالوريا الدولية ليس لديهم المسؤولية الإضافية التي عند طلابنا، ألا وهي متابعة دراسة  مادتي التربية الإسلامية والدراسات الاجتماعية.

يسعدني أيضاً أن أفيدكم بأن نتائج الشهادة العامة الدولية للتعليم الثانوي تستمر في إظهار التحسن، فقد حقق عدد قياسي من طلابنا درجات تتراوح من A* إلى C*  في خمس مواد أو أكثر.

كما ذكرت في مناسبات أخرى، ولا ضرر في تكرار ذلك، أنا على يقين أن هذه التحسينات أتت نتيجة المبادرات التعليمية التي أدخلناها خلال السنوات القليلة الماضية، إلى جانب المعلمين المتميزين في كل أنحاء المدرسة  الذين هم على استعداد للعمل إلى أبعد حد من أجل طلابهم.

مع أخذ ذلك في الاعتبار، يسرني أن أعلن عن مبادرة جديدة أخرى ستأتي لاحقاً هذا الفصل “عبر الإنترنت” لطلابنا في المرحلة الثانوية “FireFly” وهي بيئة تعلمية افتراضية ستتيح لطلابنا الوصول إلى المنهاج وجميع المتطلبات اللازمة على مدار الساعة وطوال الأسبوع من أي مكان، إن كان في المدرسة أو في البيت. وفيما نقوم بتطوير المنهاج، سيتم منح أولياء الأمور إمكانية الوصول أيضاً، لكي يتمكنوا من المشاركة بشكل أكبرفي تعليم أبنائهم. سيقوم الفاضل/بول بتوفير مزيد من التفاصيل حول هذا المشروع الهام في المستقبل القريب.

هناك مجال آخر من التطوير المستمر، والذي كان جارياً على مدار العامين الماضيتين، وهو تجديد وتحديث حرم المدرسة. كما لدينا عدد من المشاريع التي شارفت على الانتهاء، وأخرى مخطط لها للمستقبل. ومع أن بعض الأعمال قد تسببت في التشويش البسيط، إلا أنني واثق أن هذه التحسينات ستوفر لطلابنا ومعلمينا تسهيلات من شأنها أن تزيد من تعزيز عملية التعليم والتعلم.

أخيراً، يسرني أن ابلغكم أن بعض المعلمين المتميزين قد انضموا إلينا هذا العام، وأنا متأكد من أنهم سيجلبون قيمة إضافية كبيرة إلى المدرسة.

إذا رغبتم بمعرفة المزيد من المعلومات حول بعض العناصر التي وردت في هذه الرسالة، الرجاء عدم التردد في الاتصال بالمدرسة، وأتطلع إلى رؤيتكم في حرم المدرسة خلال العام الدراسي.

د.جلين كانترفورد

مديــر المدرســـة

Success is no accident. It is hard work, perseverance, learning, studying, sacrifice and most of all, love of what you are doing or learning to do.

Pele

Dear Parents,

Welcome to the 2019-2020 school year.  The beginning of the academic year is always an exciting time as students and teachers return from the long holiday, refreshed and ready for new challenges, and at the same time we welcome new faces who are joining The Sultan’s School family.

While many of us were taking a well-deserved break, a small part of our community were anxiously waiting for Saturday 6th July, as this was the day the International Baccalaureate Organisation (IBO) published the diploma results. Having worked diligently throughout the two year course, the students (and their parents) were excited (and perhaps a little nervous) to know if their hard work was going to be rewarded. Well, I am pleased to report that any fears the group may have had were completely unfounded as the graduating class of 2019 achieved, not just a school record, but a world best pass rate of 100%. This beats our two previous best score of 96% (2018) and 94% (2017).

To put this achievement into perspective, I have worked with the IB Diploma since 1991, and have never been in a school that has achieved a 100% diploma pass rate. Furthermore, it should be remembered that, unlike many other students studying for the IB, ours have had the added responsibility of following courses in Islamic and Social Studies.

I am also pleased to report that our IGCSE results continue to show improvement with a record number of students achieving A* to C in five or more subjects.

As I have stated on previous occasions, and I make no apology for saying it again, I am confident that these improvements are as a direct result of the educational initiatives we have introduced over the last few years, coupled with outstanding teachers throughout the whole school who are prepared to go above and beyond for their students.

With this in mind, I am pleased to announce another new initiative that will come ‘on-line’ for our secondary students later this term. FireFly is a virtual learning environment (VLE), which will allow students to access the curriculum and all the necessary resources 24/7 from any location, be it at school or at home. As we develop the system, parents will also be given access so they can become further involved in their children’s education. Mr Paul (Head of Secondary) will be sending more details about this exciting project in the near future.

Another area of continued development, that has been on-going over the last couple of years, is the refurbishment and modernisation of the campus. We have a number of projects nearing completion with more planned for the future. Although some of the work has caused some minor disruption, I am confident that once complete, these improvements will provide our students and teachers with facilities that will further enhance teaching and learning.

Finally, I am pleased to report that we have been joined by some excellent teachers this year, who I am sure will bring considerable value added to the school.

If you would like to know more information about some of the items mentioned in this letter, please do not hesitate to contact the school and I look forward to seeing you on campus throughout this academic year.

Dr. Glenn Canterford

Principal

 

 

 

Latest Primary News